Na međunarodnom sajmu dobavljača auto delova jugoistočne Evrope, koji se održava na Šumadija sajmu u Kragujevcu, predstavljeno je vozilo na električni pogon koji je napravio tim stručnjaka kragujevačke fabrike "Zastava".Vozilu sa platformom "zastave 10" je ugrađen elektro motor. Ta metoda je poznata u Americi u manjim firmama, a sada je dosta prisutna i u Evropi. Baterije i motor su nabavljeni u Kini, a vozilo je osmišljeno prema idejama "Zastavnih" stručnjaka...
Na međunarodnom sajmu dobavljača auto delova jugoistočne Evrope, koji se održava na Šumadija sajmu u Kragujevcu, predstavljeno je vozilo na električni pogon koji je napravio tim stručnjaka kragujevačke fabrike "Zastava".
Član ekspertskog tima i direktor grupe "Zastava vozila" Zoran Radojević rekao je agenciji Beta da je vozilu sa platformom "zastave 10" ugrađen elektro motor.
"Ta metoda je poznata u Americi u manjim firmama, a sada je dosta prisutna i u Evropi", rekao je Radojević i dodao da su baterije i motor nabavljeni u Kini, a da je vozilo osmišljeno prema idejama "Zastavnih" stručnjaka.
Novi model automobila imaće brzinu od 120 kilometara na sat, moći će da pređe 100 kilometara između dva punjenja motora čija je snaga 20 kilovata.
"Troškovi vožnje, prema sadašnjim cenama struje, minimalni su, a to znači da vožnja od Kragujevca do Beograda, na primer, košta manje od 100 dinara", rekao je Radojević.
Patent je prijavljen Zavodu za patente, vozilo je registrovano, a njegove karakteristike treba još da prođu proveru u javnom saobraćaju.
Vozilo "zastava 10" na električni pogon je rezultat rada nekoliko članova "Zastavinog" tima koji okuplja 30 stručnjaka koji nisu prešli u kompaniju "Fijat automobili Srbija".
Radojević je rekao da je u planu i izrada hibridnog autobusa na električni pogon, kao i verzije sa agregatom koji bi bio punjen gasom ili dizel gorivom.
Planirana je i zamena dizel goriva na gradskim ili prigradskim autobusima, tečnim ili zemnim gasom. Radojević je kazao da je veliko je interesovanje za automobil na električni pogon.